Filtry DPF a FAP

Regenerace filtrů pevných částic DPF a FAP

A protože k modernímu dieselu již neodmyslitelně patří filtr pevných částic a jeho fungování je spojeno s bezchybně fungujícím vstřikovacím systémem, je třeba na těchto stránkách Vás informovat o jeho funkci a podmínkách pro bezproblémový provoz.

Co je filtr pevných částic?

Filtr pevných částic je velice jemná voština z karbidu křemíku (keramická báze) kde se za provozu zachytávají saze produkované hořením nafty. Při určitém naplnění filtru sazemi na základě informací čidla difernciálního tlaku, řídící jednotka (ECU) začne regenerovat filtr tím že spálí pří vysoké teplotě (cca. 600 C) saze na popílek, který již je dále nespalitelný a ukládá se ve filtru pevných částic. Dle výrobce se filtr zaplní někde mezi 80 až 200g popílku, při překročení této specifické hodnoty by dle výrobce mělo dojít k výměně filtru za nový - jinak řečeno investice 25.000,- až 140.000,- Kč. Nebo se nabízí metoda HeatAir od společnosti DPF Tech. Touto technologií je možno zrenovovat  filtr až na 98% původní hodnoty.

Ceny renovací se pohybují u vozů střední třídy viz.Oblíbená Škoda Octavia 2.0 Tdi 103 Kw 8.000,- Kč bez DPH.

Proč je filtr DPF nutný?

Mnoho majitelů dieselových vozů nechalo v minulosti filtr pevných částic z auta odstranit. Od nového roku však novela zákona narovnává chybu v zákoně a majitelům takto upravených vozů hrozí sankce ve výši 50.000 Kč. Tato pokuta hrozí v případě odhalení absence filtru jak při běžných kontrolách, tak i na STK.

Autoservis KV poskytuje následující služby:

  • Reinstalace odstraněných filtrů DPF - originální i alternativní díly
  • Renovace DPF filtrů - odborné čištění
  • nahrání originálního softwaru

Neváhejte proto a dejte svůj vůz do pořádku v AutoservisuKV, který je autorizovaným servisem a partnerem DPF technology.

Objednejte svůj vůz již teď na - +420 353 228 118 nebo +420 739 560 236